Snart bar det av

...till Thane och Mumbai, sen Goa och Kerala.

Idag har vi varit pa National Center for Advocacy Studies har i Pune. Vi fick en kort presentation av deras arbete, som gar ut pa att bevaka marginaliserade gruppers intressen. Efter det hade vi en svinigt bra och intressant forelasning/diskussion om neo-liberal globalisering, den som pagar just nu. Folk drabbas otroligt hart av detta i indien, sarskilt bonderna. Pa 145 ar har 200.000 bonder tagit livet av sig, mycket pekar pa att det till stor del hanger ihop med de saktioner som World Trade Organization har skapat mot statligt stod for inhemskt jordbruk...sjukt, men mycket intressant.

Nar vi kom hem bokade vi tag mellan Goa och Kochi i Kerala, samt flyg hem fran Trivanderum till Mumbai med pick up i Mumbai och buss hem till Pune. Ganska precis 1000 svenska kronor, billigt och bra!!! Vi ska vara i Goa en vecka och Kerala en vecka. I Kerala ska vi aka flodbat och jag har gett mig fan pa att ata skaldjur atminstone en gang, jag tror att jag kan gilla hummer och krabba!

Peace in the middle east//Haddam Sustain

Kommentarer
Postat av: Mela

Älskar dig!

2010-03-30 @ 17:39:29

Speak up, fool!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0