Busy day, tired as a motherfucker!

Idag har vi borjat var praktik pa allvar. I morse akte vi med rikshaw till ett universitet har i Pune, dar vi blev valkomnade av studenter som laser en masters i social work, det kan alla gora oavsett tidigare bachelors degree. Vi fick prick i pannan och en ros, sen sjong dom lite. Efter det presenterade dom oss kort, och sen pratade nagra av fakultetsmedlemmarna om socialt arbete i indien, bara valdigt kort. Efter det hade vi en skitbra forelasning om Tribal Art & Crafts relaterat till empowerment. Forelasaren hade fem degrees, och var doktor i antropologi. Han hade skrivit 37 bocker, varit inblandad i 25 dokumanterar, orakneliga forskningsartiklar och var dessutom shaman! Imponerande ar bara fornamnet!

Efter det akte vi hem till en indisk tjej, som laste masters. Hon var gift och hade tva barn, och att hennes man tillat henne att studera och vilja arbeta sags som en mycket ovanlig och otroligt modern sak av de andra studenterna. Dom bodde i en tvavaningsvilla, hade tva barn och mannen var advokat, sjukt trevlig. Han sa "if you ever get in any kind of trouble here in India, call me and I'll fix it". Han ville aven att vi skulle komma och halsa pa igen, sa det kanske vi gor! Jag var dar med nagra fran min grupp och ett helt gang studenter. Dom bodde med svarforaldrarna och mannens bror och dennes fru. Vi at god mat, drack chai (inte gott) och pratade allt mojligt. Supertrevligt!!!

Imorgon ska vi till raelengong, en by tre timmars bilfard fran Pune, dar vi ska besoka ett Rural Development project. Det kommer att bli en intressant, men lang dag.


Nu ska jag sanka en kingfisher och lira lite gura, relaxation all across the nation.

Smell you//Haddam Sustain

Kommentarer
Postat av: martina ..

hej john ! .. hoppas du har det bra .. vilken bra kniv du hade fått, o dyr .. jag förstår att du är rädd om den .. ! .. tyckte de blev lite slö, så jag gick ut på gatan och slipade den i asfalten men sen kom en lastbil o körde över kniven .. synd .. förlåt ..

2010-02-03 @ 19:46:57
Postat av: John

skansk dialekt Martina...jag ska doda dig

2010-02-12 @ 13:30:37

Speak up, fool!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0