My sincere apologies...

...för det onödigt pretentiösa inlägget under. Dags att lätta upp stämningen lite! Det var två bagare och en...smet *ragadish*. Donnerstag idag då, sitter och suger på en kaffe med tillhörande snus och väntar på någon slags gudomlig ingivelse om vad jag ska fylla min dag med. Sitter och lyssnar på liveklipp med Mastodon, som förövrigt är världens fetaste band. Episkt. Jag gillar ordet..episkt. Jag vill att hård musik skall vara episk, och gärna kärv. Kärv är även det ett mycket vackert och mystiskt ord. Böcker får gärna vara episka de med. Kommer osökt att tänka på the dark tower-serien av Stephen King. Både kärvt och episkt. Roland Deshain kan vara en av de kärvaste litterära karaktärerna jag har stött på. Han är som Clintan, fast uråldrig. Revolverman av Gilead. Hile!! Till mig revolvermän. Rid ner dem. Ouch, fick helt seriöst gåshud när jag skrev det där. Orden i kombination med Iron Tusk i lurarna blev liksom...episkt och kärvt. När jag dör vill jag ha följande text på min gravsten.

Här vilar John Sandberg.

Episk och kärv.

En sann revolverman.

Det skulle kännas fett. Eller...

Jag sa ju att jag var sjuk.


Well, imorgon styr jag kosan mot lilla Berlin, Westarose, för att bless them bars med lite episka och kärva trummfills. Vi ska spela med bandet Feber på Taj Mahal. Jag väntar mig en bra uppslutning av vänner och bekanta. Har inte spelat trummor på typ två veckor, så det ska bli riktigt roligt. Skall även hjälpa min vän T, som spelar bas i bandet,  att flytta, från sin tvåa tilll ett riktigt hus. Sjuk grej, många vuxenpoäng där. Vill dessutom hinna med att under helgen kolla upp bromsskivan vänster bak på bilen, repa med Feber, repa med Freak Flag, dricka EPISKA mängder öl, umgås med familjen. Mycket vila blir det inte.




Kom ihåg, allt är Ka

Kommentarer
Postat av: Mela

Eller "jag sa ju att jag inte kunde simma". Alternativt "jag sa ju att jag var allergisk mot skaldjur".

2009-05-07 @ 13:41:35
URL: http://kanelaa.blogg.se/

Speak up, fool!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0