Tentapluggpaus..

..och vad gör jag? Går ut i friska luften och njuter av den annalkande våren? Icke..jag sitter kvar i soffan och bloggar. Skämmes tammejfan!

Pluggar kvantitativ metod. Interbedömarreliabilitet och face validity. Precis lika kul som det låter. Tänkte köra en liten kvantitativ enkätsstudie på mig själv. Begreppet jag avser att mäta är "tristess". Dimensionerna kan tänkas vara "orkeslöshet" "frustration" samt "dagdrömmande". Dessa dimensioner avser jag mäta med ett batteri av indikatorer per dimension, som kan anses mäta begreppet/indikera på "tristess"

Kön [Man]
Ålder[24]
Sysselsättning [Student]

Orkeslöshet:

Var du trött idag när du kom hem från skolan ?
Mycket []
Ganska [x]
Lite[]
Knappast[]
Inte[]

Hur pass trött blev du av att öppna boken Samhällsvetenskapliga metoder av Alan Bryman?

Jävligt [x]
Sådär []
Inte alls[]

Känner du för hundra sidor till nu då?

Absolut []
Ja, till viss mån []
Helst inte []
Nej, FØR HELVEDE [x]


Frustration


Vill du bara hänga dig när du tänker på kvantitativ metod, och tillhörande tenta?

Nej []
Nja[]
Ge mig repet och stolen så ska jag...[x]

Känner du dig instängd i kurslitteraturens hemska värld?
Jag trivs bra här []
Lite unket börjar det allt lukta []
Ursäkta, jag uppfattade inte frågan..jag slog huvudet i taket på ventialtionstrumman [x]

Har du börjat köpslå med dig själv för att slippa undan?

Nej []
Ja, till viss del[]
Kom igen, det blir kul, du får pengar! [x]


Dagdrömmande

Vad var den senaste tanken som flög genom ditt arma huvud medans du försökte läsa om kvantifierbara begrepp?

Åh, så trevligt det är att plugga []
Nej, nu börjar jag bli trött []
Thank you Stockholm!!! *kadododkakakadododocrashbomklaffdoffkadodokaka....do--ka---dodo--ka..dunönönö*[x]

Är du ens här nu?

Ja []
Mmmm []
...[X]

Tack för din medverkan!



Over and out///Jojje Wadenius

Kommentarer
Postat av: mela

hahahahah vad rolig du är! Värsta bra pluggknepet juh, nu kan du ju allt om enkätdesign! Puzz

2009-03-18 @ 16:39:55
Postat av: Empo

En ganska bra sammafanttning av hur kul det är med tentaplugg... Älska att jag inte har salstentor!

2009-03-18 @ 20:08:15
Postat av: John

Va? Aldrig?!?? Lyrre...

2009-03-18 @ 20:12:06
URL: http://doghound.blogg.se/
Postat av: Tobias

haha

2009-03-19 @ 00:15:44
URL: http://motherdesign.blogspot.com/

Speak up, fool!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0