Naken, blästrad och skitsur..

..ja, så kan det kännas ibland. Några jobbiga saker i mitt liv nu (gnäll, jag vet att barnen i Afrika har det värre men vad fan)

  • Jag har ingen aning om hur det blir med jobb i sommar. Företaget där jag är anställd (studieledig) varslar 20%, och jag har ingen aning om huruvida jag får en fet känga eller om jag får jobba kvar. Detta leder alltså till
  • ...att jag söker extrajobb utan att veta om jag behöver. Kan ju bli lite drygt om jag blir erbjuden ett jobb innan jag vet hur det går med mitt "riktiga" jobb. Detta kommer nog att leda till
  • ..att jag går ner i lön, vilket skulle suga get och kanske försämra mina möjligheter
  • ...att få åka till indien nästa vinter, något som jag verkligen vill göra.
  • Jag har tenta imorgon, och en bestämd känsla att det kommer att gå åt helvete.
  • Det snöar. Kom igen, det är fan vår!
  • Jag fick tre anmärkningar på besiktningen, varav en har med ABS-givare att göra. En givare kostar 2000:-, jobbigt om det är alla fyra.
Ja, ni ser ju själva. Inte julafton idag direkt. som tur är har jag bra saker i mitt liv också:

  • En underbar flickvän som muntrar upp mig hur jävligt det än är.
  • Ett, nej vänta, två skitbra band!
  • En snäll familj som alltid finns där.
  • Möjligheten att utbilda mig utan att betala för det.
  • En nyrenoverad lägenhet
  • Ett sjukt bra trumset
  • Massa bra vänner
  • Snus
  • Öl
  • Mat
Ja, det är ju inte så illa egentligen. Nu känns det bättre.

Pax vobiscum!

Kommentarer
Postat av: Mela

Älsklingen!

2009-03-24 @ 20:22:00

Speak up, fool!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0