Helg goddamnit!!!!

Äntligen. Äntligen har jag läst färdigt i "statistisk verktygslåda". Nu är helgen här, och jag har helt seriöst en tår i ögat, en fet glädjetår. Kall öl i kylen, lugnt och skönt. Pizza ska beställas sen, och det ska bli så jävla gott. Jag och Mikaela har ätit väldigt hälsosamt på sistone, men nu jävlar ska det bli fint med en Örebro med extra skinka. Det blir ju godare när man inte äter pizza tre ggr/vecka.



These are things of beauty.

Sitter och suger på en kall pilsner och  lyssnar på Bille Jean med Michael Jackson. Så sinnessjukt bra så att jag nästan kommer i brallorna. Hyffsat simpelt arr. Trummorna är spikraka åttondelar, basen kör en enkel figur och allt kompletteras med lite snygga stråkarrangemang och synthmattor. Funkgitarren som grädde på moset. Mannen är ett geni, en mästare på pop. Det blir fanimej inte bättre än såhär. Jag skulle ge min högra testikel för an biljett till en av hans sista spelningar. Så. Fruktansvärt. Bra! Tacka gudarna för spotify!

Nu vill jag ta upp en sak som jag är helt säker på att alla som har pluggat på högskola/universitet känner igen. Jag satt nyss vid köksbordet och läste kioskvältaren "statistisk verktygslåda" inför tentan på tisdag, och råkade då ut för det välkända fenomenet förkrångling, en företeelse som verkar vara vanlig bland författare som inte har pedagogik på CV´t. Bokjäveln handlar om statistik och kvantitativa metoder, alltså siffror och skit. Ett av kapitlen handlar om olika typer av variabelvärden. Redan det är ju en mindfuck av stora mått, men det kommer mer. En variabel kan värderas på olika sätt. Antiingen med heltal eller decimaltal. Det är ju lättfattligt. Varför, ja käre läsare, varför säger man då inte som författare heltal respektive decimaltal? Var är världen påväg. Tydlighet är en dygd, men det har tydligen inte Göran Djurfeldt fattat. Nej, han pratar om diskreta respektive kontinuerliga variabelvärden istället. Fy fan. Vän av ordning kan tycka att det borde vara obligatoriskt med en korrekturläsning av en riktigt anal pedagog innan skiten får gå till tryck. Man blir ju lite trött...

Jäjä. nuff rantin...



Öl nr. 2 : Baron Trenck. Bara öststatsdricka ikväll. Dom kan inte sköta en demokrati, men brygga öl kan dom!

Imorgon fortsätter pluggandet, men nu är det ledigt!

Hell seger // Riddar Kato

Kommentarer
Postat av: Carro

sitter med en öl nu ja och väntar på att johan ska bli klar med maten =) lite kul med den översta bilden att man ser att mela har olika strumpor hahaha!!

2009-03-21 @ 18:43:56
Postat av: John

fan, carro, du har sinne för detaljer!

2009-03-21 @ 22:10:19
URL: http://doghound.blogg.se/

Speak up, fool!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0