Förvisad..

..från min egen dator, då Mikaela lider av ett gravt Sims-beroende och hennes dator av någon anledning inte kommer överens med just det spelet. Sålunda sitter jag här, utan min musik, mina bokmärken och mina tangenter. Det kostar på att vara snäll pojkvän. Det är egentligen sjuk nördvarning på hela samhället nuförtiden. Datorn har ju som alla vet till stor del ersatt TV, stereo, tidningar, umgänge och sex. Inte så jävla konstigt att man blir hemtam med sin egen dator när man spenderar mer tid med den än med sin egen mamma. Jaja, när min mamma har alla filmer i världen, fejjan och bloggverktyg så kanske HP´n åker in i skåpet.



Nu känner jag att jag riskerar ett stort tramp in på den förhatliga sanningssägararenan, så dags att lätta upp stämningen lite..eller dra en gnällvända. Jag kan inte bestämma mig. All världens möjligheter att kommunicera mina tankar ligger framför mina fingrar, men ändå vet jag inte vad jag ska säga. I trängda situationer, eller snarare tysta situationer så brukar jag, som alla andra självgoda jävlar som älskar att höra sin egen röst, dra ett skämt. Latheten sätter nästan stopp för mig, då skämtet jag känner för att dela med mig av inte finns lättillgänligt på en .txt på mitt skrivbord. Det är detta som den moderna tekniken gör med unga virila hingstar som mig - förvandlar oss till lata, bekväma och stillasittande icke-tänkande slapptaskar Måste..kämpa..

Here goes. Ur minnet, så jag skarvar lite.

Jag ut från Systembolaget på stortorget i Örebro kvart i sex i fredags kväll.. När jag gick mot parkeringen ser jag att polisen står med bötesblocket i högsta hugg, och springer fram med kassarna klingande.

-Kom igen nu konstapeln, visa lite medmänsklighet. Jag har bara stått i tio minuter medans jag var inne på glasbanken och köpte en kvarting explorer!

-Nänä, här är det minnsan parkeringsförbud. Parkeringen börjar innanför linjen, och du står med halva fronten utanför. Femhundra kostar det, och det är inget jag kan göra åt det.

-Men vafan, kom igen nu!

-Sluta tjafsa nu, annars blir det en femhundring till!

-Jävla gris! utbrast jag, och polisen slängde genast på en lapp till

-Vafan gör du din dumma fan, nästan skrek jag nu. Pang! En femhundring till!

-Du måste ju vara dum på riktigt. Tänk att idioter som du får bli poliser. Tjohopp, en femhundriing till landande på framrutan. Jag stod där tyst och bara glodde på snuten.

-Har du fått nog nu? frågade snuten, och jag svarade inte. Han gick till sin bil och körde iväg. Jag tog upp mina kassar och gick vidare bort på parkeringen, ett par hundra meter, till min bil. Hoppade in och körde iväg. Vafan, lite kul måste man få ha på en fredag.


HAHA!!!

Så, skämtet avklarat. Nu känner jag för att gnälla lite. Antar att alla har sett på nyheterna vad som hände när några Israeler var i Malmö för att spela Davis Cup i tennis. Såkallade "autonoma" aktivister bestämde sig för att kasta lite sten på snuten och vara allmänt våldsamma mot alla som var på plats och inte var maskerade. Såg en jävla tomte som klättrade upp på en snutbil för att vandalisera den, och när en vakt försökte stoppa honom så måttade han en kraftig spark mot huvudet på honom. Jävla tomte. Två snutar blev lite uppskrämda och drog sin vapen, och självklart så blir det huvudnyheten. Missförstå mig rätt nu, jag är för rätten att demonstrera, och mot det Israel gör mot Palestina. Tyvärr så fattar inte detta fåtal misslyckade aborter att de förstör för "kampen" eller "saken" istället för att hjälpa något. Det enda som händer är att gemene man blir än mer avogt inställd till vänsterpolitik. Jävla fjantar som gömmer sig bakom maskar och pratar om att de blir förtryckta av polisen. De ska vara jävligt glada att vi bor i ett land där man överhuvudtaget kan uttrycka en regeringskritisk åsikt utan att bli torterad. Man kan visa sitt missnöje utan att ta till våld. Genom att ta till våld för att föra fram sina åsikter så visar de precis samma facsistiska tendenser som Israels regering. Vill ni göra något mäktigt, så åk till Gaza och kasta sten på Israelisk militär! Undrar hur det skulle gå?



Undrar hur jävla tuffa de skulle vara utan sina skimasks och vetskapen att snuten högst osannolikt kommer att skada dem fysiskt. Jävla förstörargörans hela bunten,

Så ja, nu är jag helt tom. Lite nutidsorientering med John nu då.

I helgen var Manne, Matte, Johan och Carro här. Mycket trevligt, förfestade hos mig och Mikalea. Lyssnade på musik, härjade i allmänhet och sedan gick vi till Björnstugan. Mikaela kom på halvvägs att hono hade glöm plånbok med VISA och körkort hemma, så det var bara att vända. The brain trust! När vi väl kom fram så hade vi mycket trevligt, och på hemvägen drog vi en svinigt god burgare på Sibylla. Helkväll.

Denna vecka är vigd åt skolarbete. Kvantitativ metod, enkätdesign och liknande skit. Precis lika värdelöst som det låter. Framåt helgen åker vi till Surahammar. Jag ska försöka hinna repa med båda banden, umgås med föräldrar, syster och Eddie samt byta bromsar bak på bilen. Späckat schema. Mikalea ska bara stå och lata sig på OK och käka korv. Lyxunge..

Två spelningar är inbokade med Feber. Andra april kör vi på 021 Live på Två Lingon i Västerås. Kom dit och lyssna, ta en bärs med John himself och bara njut av att få hänga med oss rockstars. Snälla kom, vi kan dansa också!
Fjärde april spelar vi på en personalfest på rockgymnasiet i Örebro. Kom inte, det är privat! Hoppas på ett väl tilltaget gage i flytande form!

Nu ska jag höra med Mikaela om hon kan slita sig från sims för att kolla på senaste Mia & Klara. Peace out!!!

Kommentarer
Postat av: Mela

oki då, men bara om vi tittar i sängen. ska bara ta en garre!

2009-03-09 @ 23:10:02

Speak up, fool!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0