Semesterminnen...

Jag och Mikalea var för ett par år sedan i Turkiet, för andra gången. Vi gillar Turkiet, trevligt folk, billigt, god mat, varmt som en motherfucker och bra uteliv. Perfekt om man är sugen på en riktigt jävla slapp vecka. Anyhoo, när vi kom fram visade det sig att vi hade glömt våra hjärnor på bagagevagnen på Arlanda. Jag var den första att demonstrera min sinnessvaghet. Vi landade mitt i natten, och satt på transferbussen till Alanya, en resa som tar ett par-tre timmar. Reseledaren stod och yrade i micken om allt möjligt. Jag var trött som fan, men lyckades även snappa upp något om en bit av stranden där resenärer som åkte med just deras resebolag skulle få låna gratis solstolar och parasoll. Som den suring jag är såg jag chansen att spara in en hunka eller två, så när reseledaren gick runt i bussen för att svara på frågor så vände jag mig till henne och sade: "Du, den där stranden...är den liksom inhängnad...så att man vet?" Hon stog som ett jävla frågetecken, och tänkte antagligen "Vilken idiot, vad då inhängnad...rädd för the locals?". Mikaela fick agera tolk, och förklara för reseledaren att det jag ville veta var om den del av stranden där man kunde få låna solstolar var skyltad eller något. Fail.

Mikaela var inte bättre hon, en dag när vi badade vid poolen så lyckades hon med två  riktigt  smarta kommentarer. Den första kom i hissen, på väg upp till vårat rum. Hissen var av den typ som saknar innerdörr. Medans vi åkte upp så visade siffrorna på dörrarna (som alltså sitter på varje våningsplan) vilken våning vi var på. Siffrorna var av någon typ av metall, fastskruvade i insidan på respektive dörr. Mikaela - "Men...hur kan siffrorna ändras på dörren?". Vad ska man säga?

När vi badade i poolen så simmade jag runt, och sa till Mikaela att komma och kramas lite. Hon tittade på djupmarkeringen på poolkanten, som upplyste om att djupet var  150 cm. Mikaela - "Men...jag bottnar inte!" Jag "Jo, det är bara en och femtio djupt!" Mikaela- "Men det är ju mer än en och femtio långt.". Jaha...

Nästa gång får ni höra om mig utan hjärna i Thailand!

Kommentarer
Postat av: Mela

Hahaha, det var rolig!

2009-06-19 @ 23:14:45

Speak up, fool!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0