Revolutionary road...

...var en revolutionerande dålig film. Mikaela trodde att det skulle vara en höjdersrulle, så vi tittade på den...eller halva anyways. Sicken skitrulle! När halva filmen hade gått och ingenting överhuvudtaget hade hänt så slog vi av. Det var ju det jag sa: relationsbjäffs. Skulle ha lyssnat på Johan, som sa att den var så dålig så att han mådde fysiskt illa. Nästa gång blir det jag som väljer film, tänkte köra på ett säkert kort...die hard eller rambo:first blood. På tal om die hard, min svärmor trodde att det var en tysk film.. Die Harde (fonetiskt; di harde, (översättn: de hårda)) jfr. Die Hard (fonetiskt daj haard (översättn. dö hårt/svårt)). Hon är shmartz!

>
Hon tyckte även att det var konstigt att Rosa Bussarna (Indienresor för hippies) startade i Indien, för att sedan plocka upp passagerare från norr till söder genom Sverige, för att sedan återvända till Indien. Anledningen till att hon levde i denna villfarelse var att hon trodde att Njurunda uttalades Njo´ronda och  låg i Indien, och inte hade greppat riktigt att det uttalas precis som det skrivs, Njurunda, och ligger i södra Medelpad, Sverige. Helt plötsligt kan jag förstå varför Mikaela inte kan greppa att 150cm djupt exakt motsvarar 150cm högt.

Min egen kära mor är även hon lite förvirrad. Det var inte länge sedan hon förstod att kött och muskler är samma sak. Hon trodde att djur hade kött, muskler och fett. Hon har även briljerat med "han den där Pink Floyd", samt inte förstått att en pakethållare heter just pakethållare för att den passar att hålla fast paket med. Detta har sin upprinnelse i en dialektal förvirring, då min mor är dalmas.I Ludvika uttalas pakethållare packethållare, och det var inte förrän hennes far, min salig morfar, bad henne att åka till posten och hämta ett paket som ljuset gick upp för henne, då hon som svar på sin fråga "men hur ska jag få med mig paketet hem" fick svaret "Sätt det på packethållaren". Då gick hissen, så att säga, ända upp.



Usch, nu känner jag mig lite smutsig för att jag har hängt ut mina nära och kära på detta vis...vad gör man inte för lite uppmärksamhet.

//Attention Whore

Kommentarer
Postat av: Carro

även jag varnade mikaela för denna film! sjukt kul inlägg för övrigt =)

2009-06-15 @ 06:04:28
Postat av: Mela

mamma är verkligen upprörd för hennes krossade integritet!!!

2009-06-15 @ 22:54:10

Speak up, fool!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0