No money mo problem

Fiiiifaaaaaaan vad surt att betala räkningar! Oväntad kåravgift och dubbla elräkningar is not the flavour när man lever på CSN. Läser till socionom, och fick nyligen reda på att socialbidragstagare har mer pengar än studenter..now thats just fucked up! Jag menar inte att socbidraget ska sänkas, men for fucks sake..höj CSN-bidraget!! En föreläsare berättade att studiemedlen har höjts med en tusing på tio år. Det är i takt med inflationen. NOT!

Tänk om alla fittiga politiker kunde fatta att det är studenter som ska driva det här jävla förlustföretaget Sverige i framtiden..kunde kännas bra att få lite cred för det.

Anyhoo,

I helgen var Johan och Carro här. Det var riktigt roligt! Vi käkade god mat, drack svinfina drinkar, sjöng singstar och gick på krogen. Johan hade tandvärk, men han kom igång ändå. Sjukt trevligt!



Jag dominerar singstar!



Carro och Johan jobbar på berusningen.



Johan sjunger vackert!



Mikaela, Carro och Johan i hallen/köket, på väg ut!

Nu blir det lungt på alkoholfronten ett tag framöver. Det har blivit tre-fyra helger i rad nu, och pengarna räcker inte heller till några krogvändor..ska bli skönt att nyktra till.

Hööörs!

Kommentarer
Postat av: Gay Bi

Jag saknar en liten eloge till mig för min kämpe insats i helgen... ;)



Jag gillar din inlevelse min när du sjunger. Du ser ut att sjunga.... "You sexxy motha' fuuuuckaaaah..."

2008-09-29 @ 22:31:14
Postat av: H

Härliga socialarbetaruttryck...fast det kanske dröjer några år till Ni är klara.

2008-10-31 @ 22:57:07

Speak up, fool!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0