Music washes away from the soul the dust of everyday life...

..menade den tyske poeten/författaren Berthold Auerbach  (1812 – 1882). En träffande och vacker formulering av ett för de flesta känt faktum. Det finns inte mycket som slår känslan av att höra bra musik. I morse på min morgonpromenad lyssnade jag på det franska bandets Gojira´s senaste skiva The Way Of All Flesh. Ruskigt, ruskigt bra. Jag lyssnade på den igår medans jag fikade med G och Mikaela, men det var i bakgrunden (eller som prettoakademikerna skulle kunna säga, mer kursivt *kräks*)

Musiken skulle jag beskriva som en form av metal, väldigt egen men med vissa likheter med Meshuggah, Pantera och en viss industriell touch. Jag blev så glad och uppåt av att höra något nytt och bra. Annars är det ju ett femton-tjugotal skivor som är återkommande. Nu har jag hittat en till!

Här är den officiella videon till låten Vaculty från ovan nämnda skiva.



Sinnessjuk tyngd och pondus. Lite blastbeat också. Kan det bli mycket bättre?

Har längtat hela dagen i skolan efter att komma hem, ta en kopp korpsvart, starkt kaffe och en stor snus och lyssna på denna skiva. Jag och G såg dom på Roskilde '07, ett helvetiskt drag. Hoppas att det finns möjlighet att åka dit nu i sommar, vore sjukt roligt.



Nu ska jag fylla på lite kaffe och surfa vidare. Smell you later!

Kommentarer

Speak up, fool!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0