Today is a good day..

Detta inlägg blir lite dagboksvarning. Kan vara bra att kunna gå in här, läsa och minnas bra dagar. Som denna. Here goes..

Vaknade nio i morse av att Tompa ringde och väckte mig. Hann fan inte dammsuga, sorry Mela! Tompa gästade Penny för premiärrepet med nya dödsprojektet. Vi startade mjukt med lite Entombed live-DVD innan vi gick upp på stan. Första stopp Musikbörsen. Jag brukar inte gilla börsen så mycket, då det lätt känns som musikaffärernas motsvarighet till Willys: de säljer mycket, men för att citera Willys: "det finns en anledning att våra varor står på pall". Nu står ju självklart inga varor på pallar i någon av börsens affärer, but you get the point..

Börsen i Penny är dock av högre standard. High-endprylar överallt, mycket fina trummor! Köpte lite trumpinnar, och plockade upp denna:



73 sidor ren jävla tysk trumporr..scheissegut!

Även Jam besöktes, butiken påminner mest om ett lager med massa skit, men de har väldigt trevlig personal..till skillnad från Jam som fanns i Västerås. Sedan väckte vi G och gick och åt lunch på BK. Alltid lika najs med en burgare på stan. Eftersom G sov medans vi var på börsen och Jam så var vi tvungna att gör ett andra besök på båda inrättningarna. G köpte en stämapparat. Som jag sa till honom : Det är dyrt att ha dåligt gehör!

Sen drog vi ner till replokalen och skrev historia, slog i lite spik, ställde skåpet ya know. Det gick oförskämt bra, trots en glappande bas. Snart ska vi spela in, måste bara skriva några hits till först.

Tompa åkte hem till Sura, jag och G mellanlandade hemma hos mig. Jag städade(!) och G sov en stund, sen gick vi till vårat Café of choise, Njuta. Gayvarning kanske, men de har gott kaffe som fan.



G var inte så pigg, som synes. Dessutom fick han en åthutning av en kärring som tyckte att han smattrade för mycket med fötterna. Konstnärlig frihet for fucks sake!



Kaffe och cig är sjukt gott ihop. Nu när jag tänker efter, alla droger är bättre i kombination med andra droger. True story!

Efter en fikastund med diskussioner om religion, huruvida Slayer borde ha en egen hylla i skivaffären samt om sparkle är snyggare än naturliga finishar på trummor så skildes våra vägar. På vägen hem så gick jag förbi WT-affären framför alla andra: Hemlyx!



Alltså seriöst, vem fan köper skiten. Tydligen någon, då de har en hyffsat stor lokal centralt i Penny. Jag smäller nästan av! Kolla vad mycket junk!



Hahahha...kolla ankan!! Ser ju ut som han har tagit fultjack!! Jaja, som motvikt mot allt det fula så ser ni min vackra reflektion i fönstret.

Nej, nu ska jag fortsätta mitt semesterfirande. Jag firar med en vän, såhär ser han ut:



Skulle dock mycket hellre fira med Mikaela. Saknar dig älskade vännen. Du är så fin!


Ha det gott! Glöm inte att lyssna på dagens låt, Kalle Baah - Små svarta änglar. Jag och G ska se dem imorgon på satin. Lev väl


Kommentarer
Postat av: Mela

Älsklingen då! Snyggt kort på mig då! Pussar i massor

2008-07-21 @ 21:50:20

Speak up, fool!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0