Man vs Machine

Min DVD-spelare slutade fungera här om dagen. Det var ingen större sorg, då den varken var dyr eller särskilt bra. En sak bekymrade mig dock. Vill jag kunna titta på mina filmer så måste jag köpa en ny, och handen på hjärtat, hur kul är det? Det är ungefär lika kul som att köpa en ny mobiltelefon, alltså skittråkigt. Pengar som jag istället skulle kunna lägga på trummorna går istället till en telefon som fungerar precis som alla andra telefoner. Prata, sms och the occational picture. Inte särskilt upphetsande. Nej, tacka vet jag glädjen av att köpa en ny cymbal eller ett gäng nya skinn till pukorna. Där snackar vi köpglädje.



Anyhoo, medans jag surfade nätet och letade efter en ny, billig DVD-spelare så kom jag på att jag i mitt agerande var en skam för alla män jorden runt. Jag hade ju inte ens försökt att laga den. DIY-mannen i mig reste sig ur hängmattan, spottade ur snusen och skrek "Hit med verktygslådan, din metrosexuella fjant!" Jag har ingen som helst kunskap om hur en DVD-spelare fungerar, men jag lät inte detta hindra mig, kära läsare. Jag skruvade isär skiten, pillade på några grejer som såg ut att behöva bli pillade på..what do you know, skiten hoppade igång  igen och jag sparde in en femhunka..respect!!


John in action..jobba hemma!!!



Kommentarer
Postat av: mela

Åh vad stolt jag bkir över dig älkling! Att du inte läser till ingenjör istället??!!

2008-07-27 @ 19:34:21

Speak up, fool!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0