Ring, klocka ring...

...nu är det the end of days. Sista dagen på det otroligt händelserika året 2008. 2008 har varit en motherfucker på vissa sätt, och bra på andra sätt. Händelserikt är ledordet. Hoppas att 2009 blir lite lugnare, lite softare.

2008 - The Timelapse

Thailand i januari - sjukt najs semester, underbart land. Apor på stranden, billigt och gott att äta och dricka. Fantastiskt väder och trevliga människor. Längtar redan tillbaka.



Skolan började i januari, dagen efter vi kom hem från thailand. Ett brev som vi hade fått under semstern talade om att om man inte närvarade på uppropet, vilket vi inte gjorde, förlorade man sin plats på utbildningen. Skräck! Som tur var fanns det några platser kvar, så det löste sig. Första veckorna i skolan var förvirrande, men jag lyckades ändå ta mitt efterlängtade körkort under denna tid. Jag hann vara glad i några dagar, sen tog det slut mellan mig och Mikaela i början på februari. Helt knäckt fixade jag en lägenhet i centrala örebro. 23,6 kvm, kokskåp och allmän misär.



Detta var en högst turbulent period i mitt liv. Fram och tillbaka mellan mig och Mikaela, samtidigt som jag bodde själv för första gången och dessutom gick i skolan. Hade det inte vart för min kära vän Gabriel så hade det kunna gå hur som helst. En klippa i stormen helt enkelt. Big up! Våra ölkvällar var ljuspunkten under denna tid. Här är vi påväg ut till Indigo.



Självklart så kunde inte honan hålla sig ifrån mig, hon behövde the määän. Men nu visste inte jag. Skrik och panik...vad göra???? Funderade länge och väl, och kom tillslut fram till att jag inte kunde leva utan henne. Min bandit queen.



Vi bodde i princip ihop i min lilla skokartong i ett par månader, sen fixade vi lägenheten vi har nu. En tvåa centralt, som vi nyss fick förstahandskontrakt på. Jag och G fixade replokal i maj, bara ett par veckor innan skolan slutade.



Första terminen på socionomprogrammet gick riktigt bra, och sommaren var mest jobb hemma i Surahammar, dock med några sköna ledigheter i Penny. Höjdpunkten på sommaren var min och Mikaelas resa till Kefalonia, Grekland. Bilhyrning, bad, förlovning, mat, sprit och allmänt soft. En perfekt uppladdning för höstens studier.




Studier, studier, studier...hösten har handlat mycket om skolan. Grupparbeten hela tiden, men jag har haft en kanongrupp hela hösten så det har gått mycket bra. En tenta down, one to go. Jag och G har spelat in en hel del, men det är slut med det nu iom inbrottet och G´s Indien-resa.

Jag har även spelat mycket med mitt Sura-band, Freak Flag. Vi spelar mest Jimi Hendrix-covers, och har än så länge haft en spelning inför publik.

Vintern hittils har varit skön, förutom inbrottet. Mycket ledigt från skolan, skönt hemmahäng och hyffsat mycket spelande. Julen har varit soft, och nu är det alltså nyårsafton. Jag och Mikaela ska äta god mat, dricka och bara ha det trevligt tillsammans. Kanske går vi till slottet och tittar på fyrverkerier, kanske inte. Hursomhelst så ska vi ha en skön nyårsafton. Slänger upp bilder på maten senare!

Ja, året har som sagt varit ganska intensivt. Det har varit mycket av det mesta, för mycket av en del och för lite av annat. Nu hoppas jag att 2009 bjuder på resor till varma länder, mycket spelande, renovering av lägenheten, bra kurser i skolan och att mitt och Mikaelas liv och förhållande blir ännu mysigare! Vi har det väldígt, väldigt bra ihop och trivs med varandra här i Penny. Vem vet, nästa år kanske vi tillochmed skaffar...en hamster!

Gott nytt år till alla vänner, ovänner, gamla idioter, inbrottstjuvar, andrahandsuthyrare, krogvakter, klasskamrater, föreläsare, lapplisor, försäkringsbolag, hyresvärdar, mumintroll, homsor och familj och släkt. Peace in the middle-east!!!





Kommentarer

Speak up, fool!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0