Off we go..

------------------------Updatering 09:35----------------------

Kom hem från morgonpromenaden 09:02. Mycket vackert ute idag, ty här i Örebro har det snöat som en motherfucker. När jag stog och kliade mig och drack morgonkaffe innan promenaden så tittade jag ut genom fönstret och skådade ett vinterlandskap som skulle göra sig på ett julkort! Ja, med tanke på snömängden, 70-talskåken utanför mitt fönster och Örebro C är kanske inget motiv som skulle få Berta 68 vårar att lätta på spännet till portmonän, eller som old folks ibland säger..pungen! Sup wit dat? Pung..hmm...jag kommer helt osökt att tänka på den där skinnpåsen som hänger under penis och ser ledsen ut. Dock är båda gjorda av skinn och innehåller värdesaker, så det kanske är naturligt att kalla sin potrmonä för pung.

-En dosa ettan tack, och sen den här julmusten.
-Haruleg?
-*känner mig yngre än vanligt* Javisst!
-Det blir femtitvåofemti, kort eller kontant?
-Kontant tack, jag ska bara leta fram pungen.
-IIIHHHHHHH...security, we got a perv in sector four!

Anyhoo, det jag ville komma fram till med sluddrandet om julkort var att jag, som den ambitiösa jäveln jag är, tog med mig min kamera på min morgonpromenad. Jag tänkte att jag skulle ta lite fina bilder av ett snötäckt Wadköping och kanske en skön vy från bron över svartån. Mmmmmysigt! Tyvärr var det slut på batteri i kameran, och min mobil är liksom inte up to the task när det kommer till annat än fyllebilder. Så ni får nöja er med denna:



Örebro från svampen. Peace out, nu åker jag till skolan!
______________________________________________________________________________________

..ut i snö och rusk för min morgonpromenad. Idag ska jag lyssna på Sportlov för att kunna insupa the grim and frostbitten atmosphere..återkommer senare med en lägesrapport, nu ska jag klossa.



Hail the mighty Stavpentagram!

Kommentarer

Speak up, fool!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0