Long time no see..

Nu är det skärpning, igen..jag lovar! Jag skyller på kraven. Kraven? Ja, kraven. Jag upplever att vi i dagens samhälle har för många krav på oss, och dessa ställs inte sällan av oss själva. Jag själv ställer en mängd krav på mig själv i vardagen:
  • Jag måste spela musik oftare
  • Jag måste träna mer
  • Jag måste umgås mer aktivt med vänner, familj och sambo
  • Jag måste äta rätt
  • Jag måste sköta skolan
  • Jag måste tänka ekonomiskt
  • Jag måste blogga
  • Jag måste fixa jobb
  • Jag måste lyssna på ny musik
  • Jag måste gå och lägga mig i tid
  • Jag måste måste måste måste måste..hmm mås te mås-te..teparty för sjöfåglar imorgon klockan 16, ta med egen kopp och intressanta strandfynd.
Missförstå mig inte, av dessa saker är det ingen som jag inte vill göra, men det blir bara mycket ibland. Jag känner att jag vill ligga i soffan med Mela och kolla på scrubs...och ligga med Mela, i soffan. Ordlekar is my business, and business is good.



Utöver detta så har vi de krav som kommer utifrån, i mitt fall exempelvis
  • Betala skatt på den ynkliga inkomst jag uppbär utöver CSN
  • Betala räkningar
  • Föregå med gott exempel för yngre, förvirrade människor
  • Köpa saker
  • Köpa mer saker
  • Köpa rätt saker av rätt hycklarföretag
  • Svara i telefon
  • Raka mig
  • Tvätta mig
  • Använda deoderant och andra luktagottprodukter
  • Åka bil
  • Se glad ut
  • Skaffa jobb
  • Prata med telefonförsäljare
  • Tänka på pensionen
  • Skärpa mig
  • Inte skräpa ner
  • Köpa min sprit av staten
  • Inte köpa min sprit av någon annan än staten, och om jag gör det..skämmas!
  • Vara politiskt korrekt
Nu när vi ändå är inne på ämne PK så kan jag spy lite över detta fantastiskt skämmiga och fittiga nutidsfenomen. I skolan är alla så otroooooligt PK och har inte en enda åsikt som kan uppröra. Såklart vi ska förbjuda knark, visst ska vi jobba för jämställdhet på de mest otroliga ställen, alla brottslingar är stackars förvirrade små lamm som har kommit fel, alla som knullar småbarn är det synd om från början, ingen är bättre än någon på något, allt kan skyllas på samhället, blablablabla...

Det är vidrigt, det har gått så långt så att varje programledare i radio/tv ska vara en homosexuell adopterad invalid skåning..och stackars den som försynt påpekar att bara för att det är ok att vara alla ovanstående saker, för det är det..förutom skåning, så är det inte normalt! Normalt är det som är norm, genetiskt eller socialt...punkt slut. Normalt är det de flesta är..sug på ordet..normmmmmmm...nnnnnooooorrmmmm...visst känns det ganska vettigt egentligen? Med detta vill jag alltså inte säga att normalt är det bästa ur social synpunkt, en normbrytare kan föda ideér och utmana vår egen fyrkantiga värld  Men det förstås, säg det inte bland folk för då löper du risken att stäplas som icke-PK, och då blir man utesluten av popvänstern. Så släng på Le Tigre, på med palestinasjalen och kämpa för det som andra har sagt åt dig att tycka.



Jag har en kille i min klass, inga namn nämnda, som är antitesen till detta. Han proklamerar högljutt i klassrummet att pedofiler ska skjutas, mördare ska spärras in eller avrättas och att tjejer är tjejer och killar är killar. Jag uppskattar det, inte för att jag nödvändigtvis håller med om allt han säger, men för att han säger vad han tycker och inte vad han är tillsagd att tycka. Props till honom.

Jag pratar hellre med en blodröd Khemerkommunist eller en die hard.-tysknazze, det ger något i en konversation/diskussion, än att prata med en PK  Att sitta och hålla med  varandra i den stora klubben för inbördes beundran som den akademiska värden hittisl har visat sig vara ger mig ingenting. Fram för extrema åsikter och helt ogenomtänkta yttranden i stil med "trummisar är bandets manshora" eller "gitarrister knullar allt på minst två ben, inklusive bandets manshora".



Sådärja, nu blir jag nog stämplad som nazikommunistchauvinistreaktionäratniskåning.

Jaja, det är en dag imorgon också...till dess en väldigt polistiskt korrekt låt med en väldigt politiskt korrekt text av ett väldigt politiskt korrekt band: Anti Nowhere League - So What



Kommentarer

Speak up, fool!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0