Sweet(?) home Surahammar..

Det har inte blivit några nya inlägg här på ett tag, då jag är tillfälligt tillbaka i Surahammar, där jag har växt upp och bott i nästan tjugo år. Inspirationen till att skriva har fått stå tillbaka för arbete på fabriken och badvändor till familjens sommarstuga i Brattheden utanför Ramnäs. Sjukt nice, stugan är sommar för mig. Nu är vädret normalt igen (läs:17c och regn), så därför sitter jag här. Helgen har varit lugn, då vi har varit hundvakter till svärföräldrarnas franska bulldog. Skönt att ha villan för sig själv en helg, men nu längtar jag till Pennybridge. 

Körde Tom och hans flickvän till Arlanda igår. Alltid lika bittert att åka dit utan att åka vidare. Snart är det min tur dock, då jag och Mikaela åker till Grekland om mindre än en månad. Gillar verkligen Grekland. God mat, skönt klimat och trevliga människor. Funderar på att hyra en bil och åka en vända runt ön. Är osäker på om jag får hyra, då jag har haft körkort så pass kort tid. Mikaela törs nog inte köra, de kör ju som bekant lite galnare där än hemma i lugna, trygga Svedala. 

Idag tog jag och Mikaela en tripp till V-ås för lite shopping och ett besök hemma hos syrran. Det är en död stad, I tells ya. Inte många som var på stan, trots att det var en Söndag relativt kort från löning. I penny är det alltid massa folk på stan, men västerås är helt dött. Det kan vi tacka lågprisladorna som har poppat upp i "förorterna" för. Visst, det är lite billigare, och gratis parkering..men vad fan! Det är ju helt odugligt med dessa lysrörshelveten fulla av wt-kärringar och deras osnutna "Cevin och Thindrah" som springer runt i Foppatofflor och sliter upp förpackningar och förpestar luften för alla andra. Fy fan! Socialbidraget går oavkortat till sockersmäckade lågprisdrickor och Levelcigaretter. Farsan får en ny porrtidning och en låda rumänsk fulöl att skölja ner mikromaten med. Hahaha, och jag ska bli socionom! Det blir nog kul...

 Här kommer en låt som är lite emo, men den är jävligt bra. 36 crazyfists från alaska med låten Bloodwork


Var i replokalen här i Surahammar med Magnus och Tjoffe och spelade Hendrixlåtar här om dagen. Spelade i fyra timmar och spräckte nog ett blodkärl i ögat, men fyyfan vad kul det var! Magnus är en överjävlig gitarrist ocg jag och Tjoffe är ju som bekant en rythmsection tajtare än ett kamelarsel. Vi ska kanske spela på mc-klubben Mashed Kidneys 30-årsjubileum nästa år. Ett par tusen packade knuttar...vore ju kul!

Jaja, peace out..och kom ihåg att hasch ger ingen bakfylla =)

Kommentarer
Postat av: Jennie

Hello Johnny boy! Tyvärr sviker vi festivalen i år, vi är vuxna nu. Haha. Näe men allvarligt så skippar vi URFen i år. Kom förbi och hälsa på vettja om du ändå är i krokarna.

2008-08-03 @ 21:12:48
URL: http://jennnie.blogg.se/
Postat av: Mela

...men annars har vi inga fördomar!

2008-08-04 @ 08:25:40
Postat av: carro

häftig du är john =) namn som Assar, Gangster, Valter och Spike skulle passa ypperligt ill era barn =)

2008-08-04 @ 11:30:36
Postat av: Mela

Den hära länken tycker jag du ska lägga in nånstans

http://www.vlt.se/artikelmall.asp?version=697424

2008-08-05 @ 08:44:56

Speak up, fool!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0