Last call for alcohol

Måndag igen, efter en tung men trevlig helg. Som sagt så hade vi gig med bandet på Sigurdsgatan 25 i Lördags under kulturnatten. Trots den tunna publiken och värdelösa ljudteknikern så gick det bra. Låtarna satt som dom skulle och folk uppskattade det vi gjorde. Sigurdsgatan är allid trevligt att spela på..och tyvärr alldeles för trevligt att supa på.



image10

Inte crowded direkt, men r 'n' r ändå!


Jag skyller allt följande på den där första samboukan..och de 10 + ölen.. Det började lungt med en bärs (tack Björn för rabatten) och den beryktade samboukan. Salongsberusningen infann sig och det blev sådär allmänt trevligt som det bara kan bli på en rockklubb. Bandfoton togs, mycket mer öl inmundigades och tyvärr även en del southern comfort och tequila..undrar när jag ska lära mig att starksprit inte är min kopp te..jag är ändå 23, så en viss självinsikt borde ha innfunnit sig..not.

image11

Vänster till höger : Gabbe (gitarr, sång..uppenbarligen nöjd med livet) John (jag, trummor..blyg?) Tjoffe (bas..intresserad av mitt öra?)

image12

Gabbe (stenad?) Jag (nödig?) Tjoffe (pillemarisk?)

Anyhoo..vi bestämde oss för att dra upp på stan till Tajjen, men där var det fullt så vi provade Pluto istället. Vakten tyckte att jag var lite överförfriskad. Han hade helt rätt. Nåväl, vi drog vidare till Konrad istället, där vakten inte var fullt lika uppmärksam och släppte in mig och mina (mycket nyktrare) kumpaner. Väl inne så han jag gnälla lite på den bonniga stämningen (hallå, suring själv..skämmigt), dricka en öl och göra ett tappert försök att beställa ett glas vatten (vid det här laget kunde inte ens jag skoja bort graden av berusning) men då tog det stopp. Den trevliga vakten lät mig i alla fall dricka vattnet innan han skickade ut mig.

Efter ett tag så anslöt sig mina vapendragare, och vi promenerade till Donken och sedan tågstationen. Tjoffe hann med att hylla ett nygift par och jag var bara allmänt full-dryg mot både Tjoffe och Gabbe. Somnade som ett barn på nattbussen, vaknade i Sura, drygade mer med Tjoffe, gick hem, sov..till 13:00 nästa dag. Herr Ågren infann sig på avtalad tid och allt var precis som det brukar vara när man har druckit ett mindre bryggeri kvällen innan. Tur att man har så snälla och förlåtande vänner! Ursäkta drygheten, T och G.


Rutinerat, eller hur?

image13

Inga kommentarer..

I morgon bär det av till Gustavsviks Badpalats i Örebro för vattenrutchkanor, hopptorn och allmänt plaskande. Mycket trevligt!

Bäst att packa, men först ska jag lyssna mer på California med gruppen Mr. Bungle..tack för tipset, G.

Tjipp!

Kommentarer
Postat av: Jennie

John, skicka över din mailadress snarast, jag har en invitaion till er!

2007-10-03 @ 21:19:53
URL: http://jennnie.blogg.se
Postat av: Jennie

invitation menade jag så klart.

2007-10-03 @ 21:20:20
URL: http://jennnie.blogg.se

Speak up, fool!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0